Wie is Ondeugende Spruit?

vrijdag 19 februari 2016

Opzeggen abonnement

Eén keer in de zoveel tijd sluit ik een abonnement af. Ik kan de verleiding voor een abonnement op een tijdschrift met presentje (uiteraard!) niet weerstaan. Ik praat mijzelf dan aan dat ik dit presentje echt wel verdiend heb en dat ik dat tijdschrift wat dan maandelijks in de brievenbus valt ook nog eens mooi meegenomen is. Even me-time op de bank met een kop thee.


ondeugendespruit abonnement opzeggen

Zo ben ik een tijdje geleden de blije eigenares geworden van een mooie leren tas. De tweede die ik al scoor bij een abonnement op een tijdschrift. De tas was nog duurder in de winkel dan dat ik deze bij een jaarabonnement van het tijdschrift MET tas bestelde. Zeg nou zelf; win-win situatie.

Super blij met de tas(sen) die ook nog daadwerkelijk gebruikt worden en dus niet ergens achter in de kast verdwijnen, maar helaas betekend dit ook voor mij dat ik het abonnement moet opzeggen. Helaas geen abonnement dat vanzelf stopt, maar een abonnement die je moet opzeggen.

Je kan tegenwoordig van alles online makkelijk opzeggen, zoals je zorgverzekering, je telefoonabonnement. Dit is allemaal zo online geregeld. Daarvoor hoef je niemand persoonlijk aan de telefoon te hebben. Echter moet je voor je tijdschriftenabonnement wel bellen! Nu ben ik al geen beller en dan moet ik ook nog eens bellen met een 'slecht nieuws' bericht. 

Vandaag was DE dag dat ik mijn tijdschrift ging opzeggen. (Nadat ik het voor de zoveelste keer had uitgesteld). Ik had mijn gegevens erbij gezocht (lang leven de bevestigingsmail) en mijzelf voorbereid op de vragen en aanbiedingen die op mij afgevuurd zouden worden. De cursus die de klantenservicemedewerkers volgen is naar mijn idee namelijk een goede investering. Het zal mij toch niet gebeuren dat ik een abonnement opzeg en met een nieuwe de telefoon ophang!

Na enige minuten in de wacht te hebben gehangen kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn! Eerst even adresgegevens doornemen en gelukkig dat klopte allemaal. Dan de volgende vraag; waarom zegt u uw abonnement op? Nou, stamelde ik...gewoon omdat ik zo iemand ben die dan weer gaat kijken waar ik een top cadeau kan scoren! Maar dat ging ik natuurlijk niet zeggen....ik stamelde een beetje en zei; het blad valt mij een beetje tegen. Waarom? vroeg de medewerker. Jeetje....daarom? Ik had geen goed antwoord en ik herhaalde dat ik het gewoon tegenvalt. Gelukkig ging de medewerker ermee akkoord. 
Toen was het tijd voor stap 3 in ons gesprek. Het afvuren van de aanbiedingen! Gelukkig heb ik mijzelf aan mijn afspraak gehouden en mijzelf niet in de verleiding laten brengen. Ik heb keer op keer geantwoord met 'geen interesse'.

Het is mij dus weer gelukt! Ik kan straks weer opzoek naar een nieuwe verpletterende aanbieding.

Val jij wel eens voor de presentjes bij een abonnement?


LIKE & SHARE! Ondeugende Spruit is te volgen via Facebook, Instagram, Pinterest of Bloglovin'


1 opmerking:

  1. ja, ik vind die wel heel aantrekkelijk. En die tas vind ik echt prachtig!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen